עיצוב גרפי כתדמית לעסקים קטנים

כל עסק וספק שירותים חייבים תדמית גרפית, והדבר נכון במיוחד עבור עסקים קטנים. התדמית הגרפית של העסק היא כרטיס הביקור הטוב ביותר שלו. היא מספרת ללקוחות, לעובדים, למתחרים ולכל העולם, מה בדיוק עושה עסק, מי בדיוק הוא הבעלים שלו ומה ההגדרה של העסק הזה. התדמית הגרפית של העסק היא למעשה אוסף ייחודי של אלמנטים גרפיים שונים, אשר יוצרים יחדיו זהות חזותית לעסק. האלמנטים האלה יכולים להביע רעיון, שירות, או את המסר העיקרי והראשי של העסק. תדמית גרפית לעסק היא דבר נהדר, משום שכך קל יותר להתחבר למותג של העסק שלכם, לזכור אותו ולהיזכר בו במקומות שונים במהירות וללא צורך בהסברים מיותרים.

המרכיב החשוב ביותר באותו אוסף של אלמנטים גרפיים היוצרים את התדמית הגרפית של העסק שלכם, הוא כמובן הלוגו. הלוגו של העסק מופיע בכל מקום בו מפורסם העסק, ובכל פרסום של העסק. זהו מרכיב בסיסי וחשוב ביותר. על בסיסו נבנית שאר התדמית הגרפית, ועליו מונחים כל שאר המרכיבים העיצוביים של התדמית של העסק שלכם.

במקום השני בחשיבות במדרג האלמנטים הגרפיים, מופיעים הפונטים והצבעים. אלה הם למעשה המרכיבים הבסיסיים והחשובים ביותר בשפה הגרפית, והם מעניקים את המסגרת הברורה והחד משמעית לכל פריט המקושר אל העסק בצורה כלשהי. כך למשל, מדובר בניירות של העסק, במעטפות, בפלאיירים, בפרסומות, בכרטיסי ביקור, ועוד.

החשיבות של תדמית גרפית טובה לעסק, היא רבה מאוד. ברגע שהתדמית הגרפית נראית טוב, מקצועית ורצינית, כך העסק נתפס בעיני הלקוחות והסביבה. תדמית גרפית טובה יכולה להבליט את העסק שלכם מהמתחרים, ותדמית גרפית טובה יותר של המתחרים עשויה להוות איום משמעותי על העסק שלכם. תדמית גרפית איכותית, המתבטאת למשל בפרסומת יפה ומיוחדת, נתפסת בעיני הקהל בתור כזו השייכת לעסק רציני ומיוחד. לחילופין, ביטויים חובבניים של תדמית גרפית גורמים נזקים רבים לעסקים בכל העולם, בעיקר אם הם משדרים חוסר מקצועיות וחוסר התחשבות בצרכן.

באמצעות התדמית הגרפית, תוכלו להעניק ללקוחות שלכם רושם כי אתם משקיעים בעסק ובשירות שאתם מספקים, וכי אלה הם הדברים סביבם העסק שלכם פועל. עיצוב איכותי וברמה גבוהה של התדמית הגרפית שלכם, יעניק למי שעושה איתכם עסקים הרגשה של מקצועיות ושל איכות – קיימים כיום בתי ספר של לימוד עיצוב גרפי שנותנים את הכלים שמאמר זה מדבר עליהם.

החשיבות הגדולה ביותר של תדמית גרפית היא במיתוג העסק שלכם. מיתוג הוא למעשה מונח המתאר את היכולת של העסק שלכם להתחבר אל הקהל במהירות ובקלות, ללא צורך בהסברים מיותרים וללא מלל או טקסט. ברגע שלקוחות רואים את הלוגו שלכם, או אפילו צבע אשר משוייך לעסק שלכם, והם מחברים את האלמנטים האלה לעסק שלכם – הרי שהמיתוג שלכם הצליח. אתם מותג אם הצלחתם לגרום לאנשים להיזכר בכם במקומות שונים ועל ידי אסוציאציות שונות ומפתיעות.

זה בדיוק מה שעסקים קטנים צריכים. מיתוג חזק ותדמית גרפית איתנה ואיכותית, יכולים להתגבר על קשיים רבים שעסקים קטנים נתקלים בהם, כגון תחרות קשה וחריפה בשוק הפרסום (במיוחד מול עסקים גדולים באותו התחום), והתחרות הרגילה והמוכרת על ליבם וכיסם של הלקוחות. לכן, חשוב מאוד להשקיע הרבה מאוד בתדמית הגרפית שלכם. זה בהחלט ישתלם בעתיד.

 

מעוניינים להתעדכן על חדשות כלכלה בישראל? לחצו כאן.