קידום ביוטיוב – טוב לגולש, טוב לעסק

אין זה סוד שאחד האתרים הכי פופולאריים כיום באינטרנט הוא אתר יוטיוב, הוא נחשב לאתר השלישי הנצפה בעולם והרביעי בישראל. יש לציין שמלבד צפיות ישירות דרך האתר, יש לא מעט צופים בסרטונים של יוטיוב דרך רשתות חברתיות ואתרים רגילים אשר מטמיעים סרטונים שונים כחלק מהאתר.

הפופולאריות של יוטיוב הפכה אותה לכלי ייחודי בעזרתו אפשר לקדם עסקים בכלל ופעילות עסקית בפרט, כמו כן יוטיוב מאפשר גם קידום של אמנים צעירים אשר נהנים מחשיפה רבה אשר סביר להניח שהם לא היו זוכים לה דרך פלטפורמות אחרות, מסורתיות יותר, כגון רדיו וטלוויזיה. לא פעם אמנים רבים, זמרים, בדרנים ועוד, זוכים לחשיפה בזכות קידום ביוטיוב. אמנים מפרסמים סרטונים שונים, נוצרים סביב אותם סרטונים באז מסוים בקרב הגולשים ואז או שהם ממשיכים לסרטונים נוספים או שהרדיו והטלוויזיה מגלים אותם והם זוכים לפרסם.

כיצד קידום ביוטיוב יכול לעזור לעסק

עד היום שמענו על קידום בגוגל וברשתות חברתיות, פחות התייחסנו לעניין של קידום ביוטיוב, אך האמת היא שמדובר בכלי מאוד חשוב לקידום עסקים, פרויקטים ושירותים שונים. בעלי עסקים משתמשים בסרטונים ביוטיוב בשביל להציג סרטוני תדמית, סרטוני הדרכה וסרטונים אחרים, אפילו סרטונים של דקות בודדות, כשהמטרה היא לחשוף את מידת המקצועיות והידע שלהם בפני הגולשים.

הסרטונים מחליפים הרבה פעמים את המאמרים הטקסטואליים, בעוד המאמרים עזרו לקדם אתרים מבחינת גוגל, הרי שפעמים רבות הם נחשבים פחות רלוונטיים לגולשים. ראשית, גולשים רבים מעדיפים לא להשקיע זמן רב בקריאה, זה יוצר תחושת בזבוז זמן, לא תמיד מספק את המידע כמו שצריך, ונחשב אלמנט יותר ארכאי מאשר היה בעבר.

לעומת זאת באמצעות סרטונים, הגולש מקבל דוגמא חיה כיצד לפעול. זה נכון בעיקר כשמדובר בסרטונים מקצועיים, למשל כיצד להכין דברים, כיצד לבנות, לשמור או כל דבר טכני אחר. הסרטון עוד לגולש והוא הרבה יותר רלוונטי עבורו אך גם עבור העסק כפי שנראה מיד.

ראשית, הצגת סרטון ביוטיוב הוא דבר יותר נוח ויפה, במקום עוד מלל, יש באתר משהו דינמי, חי, משהו שהופך את האתר לדינמי יותר.

שנית, בסרטו אפשר להכניס בקלות רבה יותר אלמנטים שיווקים ופרסומיים מבלי שזה יראה מאולץ, זאת להבדיל מטקסט תוכן אז הרבה יותר קשה להכניס אלמנטים כאלה מבלי שזה ייראה לא שייך.

שלוש, המסר עובר בצורה יותר ברורה וקלה באמצעות סרטון מאשר באמצעות טקסט כתוב, הן עבור הגולש והן עבור בעל העסק.

ארבע, ניתן להשתמש בסרטונים במקומות שונים, בלי לחשוש מתוכן כפול, ובכך בדרך פשוטה וזולה אפשר ליהנות בצורה הרבה יותר טובה מקידום של העסק ברחבי הרשת.

יש לציין קידום ביוטיוב הוא טוב לעסק בדיוק כמו קידום בגוגל ולמעשה הוא נועד לעזור לעסק להתקדם גם במנוע חיפוש. כיום היכולת להפיק סרטונים היא יחסית זולה, מה שהופך את כל העניין להרבה יותר משתלם.