בניית אתרים – כיצד להשתמש באתר לצורך העברת מידע בצורה חכמה

בעבר אם היינו רוצים להעביר מידע ללקוחות שלנו או ללקוחות פוטנציאליים, היינו צריכים לספק להם פליירים, קטלוגים או חוברות מידע שונות על העסק. לשמחתנו כיום יש לנו דרך הרבה יותר נכונה וברורה להעביר מידע, דרך אתר אינטרנט.

לא מעט אנשים אשר בוחרים לפנות אל חברת בניית אתרים, מצפים שהאתר ישרת אותם קודם כל בשביל שהלקוחות יכירו אותם, אחרת יהיה להם מאוד קשה להשתמש באתר לצרכים אחרים, נניח לצורכי מכירות. לכן חברות בניית אתרים מציעים להם שהאתר יהפוך למרכז מידע עבור הלקוחות, מרכז אליו הם יפנו בכל עת שירצו לקבל מידע מסוים על העסק, שירותיו ומוצריו.

ההנחה היא והיא לא שגויה, שאנשים מעדיפים לקבל את המידע ברשת ולא באופן פיזי, כלומר שלא יצטרכו להגיע למקום פיזית בשביל לקבל מידע, לא על העסק ולא על השירות או המוצר שהוא מספק. בסופו של דבר מדובר בבזבוז זמן. לכן הם מעדיפים לעשות את זה באופן ישיר מול האתר, בזמן החופשי שלהם. במיוחד כשהיום הם יכולים לעשות את זה גם במחשב נייד וגם בסלולר.

מה כולל מרכז מידע של עסק ברשת

בניית אתרים היא כידוע אומנות בפני עצמה, היא מכילה הרבה מאוד תחומים, החל מהתחום של נגישות לגולש, יכולת הוספת תוכן מילולי וויזואלי, יכולת קידום ופיתוח ברשת ועוד. כעת עולה השאלה, כיצד העולם של בניית אתרים בא לקראת העסק כאשר הוא מעוניין להקים מרכז מידע, אתר אינטרנט שיעביר מידע לגולש בצורה חכמה.

כאן צריך לחשוב תחילה אילו פרמטרים אנחנו רוצים להעביר לגולש. יש את המידע הבסיסי, מידע על העסק עצמו, וכן מידע על השירותים והמוצרים שהוא מספק, לשם כך יש צורך לבנות מערך כולל של מאמרים ותוכן מקצועי. בנוסף יש מידע שהגולש מקבל אודות פעולות שהוא ביצע באתר, נניח ומדובר באתר של רופא או אתר של רשות ציבורית, אז במקום שהגולש יתקשר למערכת טלפונית או יפנה לסניף בשביל לברר מה קורה עם פעולות שהוא ביצע או צריך לבצע, אז האתר אמור לספק לו את המידע הזה, כולל אפשרות תגובה או אפשרות שליחת הודעות לצוות האתר.

פרמטר נוסף של מידע הוא לגבי היתכנות פעולות עתידיות. חברת בניית אתרים צריכה לאפשר לבנות מערכת שתאפשר לעדכן את הגולש בזמן אמת על פעולות עתידיות שהעסק מתכוון לבצע. כאן המקום לציין, שהדרך הטובה והנכונה ביותר להעביר את המידע היא באמצעות ניוזלייטר, דיוור ישיר. חברת בניית אתרים צריכה ליצור אופציה שהגולש נרשם באתר ומקבל את המידע ישירות למייל שלו.

פרמטר אחרון אליו נתייחס הוא פרמטר ויזואלי. לא מספיק שנמלא את האתר בתוכן מילולי לצורך העברת מידע, אלא יש ליצור גם אפשרות להעביר מידע באופן ויזואלי, כשהדרך הטובה ביותר לשם כך היא באמצעות סרטונים, זה נכון בעיקר בכל הקשור לאתרים מקצועיים, כך הגולש יכול לראות בעיניים מה עליו לעשות ולחזור על הפעולה בעצמו.