כתיבה שיווקית

עולם הכתיבה מתחלק לכמה וכמה קטגוריות כידוע, ישנה כתיבה אינפורמטיבית, כתיבה חדשותית, כתיבה ספרותית, ועוד שלל סוגים של כתיבות. אחד מסוגי הכתיבה הפופולאריים ביותר כיום, היא כתיבה שיווקית.

אנחנו יכולים למצוא כתיבה שכזו בעיתונות הארצית והמקומית, במגזינים, ירחונים, במגזינים של חברות ועסקים וכן באתרי אינטרנט, משם גם נובעת הפופולאריות הרבה שלה. שכן כמעט כל אתר אינטרנט יש בו מאמרים שמתאפיינים בכתיבה שיווקית ובמקרים רבים, אלו המאמרים ועמודי התוכן היחידים שמכילים את האתר.

כתיבה שיווקית, כפי שניתן להבין מהשם שלה, זו כתיבה שמטרתה אחת, לשווק ולמכור מוצר או שירות. הרעיון הוא לספק לקורא סיבה לרצות לרכוש את המוצר או את השירות, לגרום לו להרגיש שזה חשוב לו ולהבין שהוא לא יכול בלעדיו. כמו כן, המטרה היא לגרום למי שקורא את המאמר לרצות את המוצר והשירות שלנו על פי זה של המתחרה.

ישנם מספר כללים לכתיבה שיווקית חכמה. ראשית, היא צריכה לדעת למי היא פונה, האם קהל הקוראים הם בני נוער או מבוגרים, נשים או גברים, קהל יהודי או ערבי, ישראלי או אחר.

שנית, כתיבה שיווקית צריכה לשלב סופרלטיביים ומחמאות שונות על המוצר ועל השירות, איך שיהיה מאחוריהם תוכן אמיתי, מהותי, כלומר לא מספיק לכתוב כמה המוצר טוב אלא יש לבסס את זה על עובדות, על מספרים, נתונים.

כאן אנחנו מגיעים לכלל השלישי, בשביל שהכתיבה תהיה טובה ואיכותית, הרי שהמאמר חייב להיות כתוב עם עובדות אמיתיות, אומנם זה לא מאמר אינפורמטיבי וגם לא מאמר חדשות, אך גם כתיבה שיווקית חייבת להכיל נתונים, על מנת שיהיה ניתן לשכנע את הקולות באמיתות הדברים.

ארבע, כתיבה שיווקית צריכה להכיל מסרים שנועדו לשכנע את הקוראים. כלומר, אנחנו לא יכולים לצפות שהכתיבה שלנו בצורה יבשה תגרום לקורא להשתכנע לקנות את המוצר או את השירות שלנו. אנחנו חייבים לשלב בכתיבה, משפטים וביטויים שמיועדים לשכנע, זה לא אמור בוטה מדי אך כן זה צריך להיות ברור.

חמש, כתיבה שיווקית יכולה להיות כמו כתיבה ספרותית, היא צריכה להיות מעניינת, קולחת, רהוטה וברורה. היא צריכה להכיל ביטויים משפה שהקורא יבין, היא צריכה להיות כתובה בגובה העיניים, בשפה שהקורא יבין.

לפני סיום חשוב להבהיר, כתיבה שיווקית בוטה מדי, היא כזו שקל מאוד להבחין במה שאנחנו מבקשים לעשות, כלומר, בדרך בה אנחנו מבקשים למכור את המוצר או את השירות. כתיבה שיווקית חכמה היא כזו שגורמת לקורא להבין שהוא צריך את מה שאנחנו מציעים לו.