חנות וירטואלית
ככל שעובר הזמן, וכפי שיותר ויותר בעלי עסקים בישראל מגלים, זירת המכירות המסורתית "בשטח" הולכת ומאבדת ממעמדה, כאשר בימינו, תחום הרכישות המקוונות באינטרנט, אשר זכה זה מכבר לכינוי "הקניון הגדול ביותר בעולם", ממשיך ומתרחב בהתמדה. כתוצאה מכך, בעלי עסקים רבים בוחרים להיכנס אף הם לתחום, ולפתוח חנות וירטואלית לשיווק מרכולתם. עם זאת, רבים מהם מגלים לאכזבתם כי הרווחים מהחנות הווירטואלית נותרים בשיעור נמוך, ואינם מאמירים עם הזמן.
על מנת להסביר מדוע הדבר מתרחש, יוצגו להלן מספר טעויות נפוצות אשר בעלי עסקים מבצעים תדיר במסגרת בניית וניהול חנויות וירטואליות:
- התמקדות בעיצוב על חשבון התוכן – בעת הבחירה בהקמת החנות הווירטואלית, בעלי עסקים רבים משתדלים להפוך את האתר לאטרקטיבי במיוחד עבור הגולש, וזאת לרבות תוספות עיצוביות מסוגננות, באנרים צבעוניים, ועוד כהנה וכהנה עזרים. עם זאת, קיימת הסכנה כי השימוש בעזרים אלו פשוט יסיח את דעתו של הלקוח מהעיקר -–המוצר עצמו.
חשוב לזכור, כי המוקד של החנות הוירטואלית הוא תמיד המוצר או המוצרים המוצעים לרכישה, ומשכך חשוב לעצב את החנות הוירטואלית בדרך שתבטיח כי תשומת לבו של הלקוח תרוכז במוצר, ולא בעזרים השונים הקיימים מסביבו.
- חוסר התייחסות לנוחות הגלישה – לעיתים בעלי עסקים, אשר מתמקדים בהקמתה של חנות וירטואלית מעוצבת להפליא, ותוך שימת דגש על המוצרים המוצעים לרכישה, שוכחים על הדרך את העיקרון הבסיסי של רשת האינטרנט – נוחות הגלישה. במקרים כאלו, החנות הווירטואלית בנויה למעשה משורה של דפי אינטרנט מופרדים, כאשר הגולש לא יכול לנווט ביניהם בצורה קלה ופשוטה. לעיתים אפילו כפתור ה"רכישה" מוסתר מהגולש, מה שפוגם במהות האתר כחנות וירטואלית.מסיבה זו, חשוב להקפיד על עיצוב החנות באופן שיאפשר לגולש לשוטט בה בצורה נוחה ופשוטה, ובהסתמך על תרשים זרימה טבעי. כמו כן, הצגתו של המוצר צריכה להיעשות בצירוף קישור ישיר לאפשרות רכישתו, זאת על מנת לנצל את היתרון הרגעי ולסגור עוד מכירה מוצלחת.
- אי קידום האתר במנועי החיפוש – כפי שידוע כמעט לכל גולש באינטרנט, מה שלא מופיע בגוגל – לא קיים מבחינת הגולש. משמעות הדבר היא, שגם החנות הווירטואלית המושקעת ביותר, אשר מציעה מוצרים מדהימים ומתאפיינת בנוחות גלישה מושלמת – לא תזכה להצלחה במידה ולא תופיע במיקום טוב בתוצאותיו של מנוע החיפוש.
מסיבה זו, ההקמה והניהול של חנות וירטואלית צריכים להיעשות תוך התאמה מלאה לאלגוריתם של מנוע החיפוש, וזאת בהתבסס על עקרונות ה-SEO (Search Engine Optimization), או באמצעות רכישת באנר פרסומי ישירות מגוגל עצמה. רק כך ניתן להבטיח כי החנות הווירטואלית תזכה לחשיפה מלאה בציבור הרחב, מה שיביא לעלייה ניכרת ומתמשכת במספר לקוחותיו של בית העסק.