בניית חנות וירטואלית למכירת מזון באינטרנט
מדוע משתלם להקים חנות וירטואלית למזון?
עד לפני שנים לא רבות, המחשבה שאנשים יקנו מזון לבית דרך המחשב היתה נשמעת לא רק מהתחום של סרטי מדע בדיוני, אלא גם לא נכונה מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. כל בעל עסק בתחום המזון היה מסביר, שאף אחד לא ירצה לקנות מזון דרך המחשב אלא יעדיף ללכת לחנות באופן פיזי ולבחור את מה שהוא מעוניין לקנות.
להבדיל מרכישת מוצרים אחרים, רכישת מזון זה טקס של ממש. בוודאי כשמדובר על ירקות ופירות, אז אנשים אוהבים לראות, לגעת, למשש, להחליט מה טוב להם ומה לא. זה נכון גם לגבי פריטים אחרים, כאלה שלא בהכרח צריך לגעת בהם בשביל להחליט אם הם מתאימים לקנייה ולשימוש או לא, אבל אנשים כן יעדיפו לקרוא את המרכיבים שעל גבי האריזה או לראות איך המוצר נראה, בשביל להחליט אם לקנות אותו לא.
כאמור, זה מה שהיה מקובל לחשוב עד לפני מספר שנים וכך באמת התנהלו לא מעט צרכנים. היום לעומת זאת, אנשים מתנהלים אחרת לגמרי. יותר ויותר לקוחות, בפרט צעירים ואנשים עובדים באופן כללי, יעדיפו לעשות את הקניות שלהם דרך האינטרנט. לכן יש חשיבות ומשמעות בהקמת חנות וירטואלית למזון.
הקמת חנות מכירות למזון באינטרנט זה אחד השלבים הראשונים של כל חנות מזון חדשה, בעוד שחנויות ותיקות צריכות להחזיק ולתחזק חנות כזו, בשביל לאפשר ללקוחות שלהן אפשרות לרכוש את המוצרים ישירות דרך האתר מבלי שיצטרכו לנסוע אל החנות באופן פיזי.
צריך לומר, זה לא מספיק רק להקים חנות וירטואלית למזון ולתחזק אותה. להבדיל מחנויות וירטואליות אחרות, הרי שכאן מדובר על תהליך הרבה יותר מורכב, בין אם זה בכל מה שקשור לבניית מערכת לבחירת מוצרים המשרתת את הגולש ובין אם זה בכל מה שקשור לנושא של הלוגיסטיקה להכין את המשלוח וכמובן להפנות אותו אל בית הלקוח.
למה נכון להקים חנות כזו?
לפני שאנחנו נסביר כיצד יוצרים חנות וירטואלית למזון בצורה נכונה, נסביר בקצרה למה נכון להקים חנות כזו ומדוע אף בעל עסק בתחום המזון לא יכול להרשות לעצמו לוותר על האופציה הזאת. כמובן בהנחה ויש לו יכולות כלכליות גם להקים ולתחזק אתר כזה וגם להפעיל את המערכת הלוגיסטית הנדרשת בשביל לבצע את המשלוחים בפועל.
ההסבר מדוע צריך אתר מכירות למוצרי מזון הוא מאוד פשוט. אנשים היום מעדיפים לחסוך זמן ולהימנע מטרחה מיותרת ככל שניתן. בין משפחה, עבודה, תחביבים ודברים אחרים, הם לא ירצו לבזבז שעתיים בקניות בסופרמרקט או אפילו ללכת לחנות טבע לקנות מוצרי מזון בריאים או כל דבר אחר.
לכן, אנחנו צריכים לספק להם שירות שיאפשר לבצע הזמנות בכל שעה ובכל יום, מכל מקום, כך שהם יוכלו לקבל את ההזמנה ישירות אליהם הביתה במועד הרלוונטי עבורם. בצורה כזו, הם יכולים לחסוך הרבה מאוד זמן, להימנע מטרחה מיותרת, ובמובנים רבים גם יחסכו הוצאות מיותרות.
צריך לציין עוד, דרך הקמת אתר מכירות למזון, אנחנו יכולים להציע להם דברים שבאופן רגיל לא בטוח שהם היו מגלים ומתעניינים בהם. החל מאפשרות להיות חבר מועדון, מה שיקנה להם הנחות אך ישמור אותם כלקוחות שלנו. זה נכון גם לגבי מוצרים שונים הקשורים כך או אחרת למוצרים שהם רכשו או התעניינו בהם. כך אנחנו גורמים להם להוציא יותר כסף אצלנו באתר.
איך יוצרים חנות וירטואלית למזון בצורה נכונה
לצורך בניית חנות וירטואלית מצליחה, עלינו לקטלג את כל המוצרים בחנות על פי קטגוריות שונות, באופן שיהיה קל ללקוח למצוא כל מוצר שהוא מחפש. חשוב לייצר מערכת שתאפשר לו לבצע את החיפוש על פי פרמטרים רלוונטיים. בין אם זה סוג מוצר, חברה ופרמטרים נוספים.
אנחנו צריכים לייצר חווית שימוש עבור הלקוח. זאת אומרת, לאפשר לו לבצע את הקניות דרך האתר בצורה הכי פשוטה ונוחה שיש. למשל, אפשרות לקבל את כל המידע על כל מוצר שהוא מתעניין בו, אפשרות לשמור רשימות ישנות על מנת שלא יצטרך למלא אותן מחדש בכל פעם, אפשרות לעבור בין מסכים בצורה פשוטה ונוחה, וכן לקבל את כל המפרט הרלוונטי הן עבור המוצרים והן עבור המשלוח עצמו.
לפני סיום נדגיש, אחרי שבנינו את האתר והמערכות הרלוונטיות, עלינו לייצר מערכת לוגיסטית שתאפשר לייצר את החלקים הבאים בשירות שלנו ללקוח, קרי קבלת הזמנה, אריזה, וכמובן לבצע את המשלוח במועד שהלקוח ביקש.